Krzysia 15 min. 20 min.

PrintFriendly and PDF

 

Znacie komosę ryżową? Jeśli uważnie śledzicie naszego bloga, to z pewnością znacie 🙂 Tym razem quinoa w słodkiej wersji śniadaniowej. Komosa ryżowa z jagodami i orzechami pecan to idealny ciepły posiłek na dobry początek dnia. Śniadanie uwielbiane zarówno przez dzieci jak i dorosłych. Wypróbujcie koniecznie!

 

Składniki:

  • 5 łyżek komosy ryżowej
  • 1/3 szklanki mleka
  • 1 łyżeczka miodu (lub więcej jeśli lubicie bardziej słodko)
  • 1/3 łyżeczki cynamonu
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii (opcjonalnie)
  • garść orzechów pecan
  • 1 filiżanka jagód

Przygotowanie:

Komosę ryżową ugotować wg przepisu na opakowaniu. Jagody dokładnie przepłukać pod bieżącą wodą. W rondelku połączyć mleko, miód, cynamon, gałkę muszkatołową i ekstrakt z wanilii. Podgrzać na małym ogniu i mieszać do połączenia składników. W miseczce umieścić komosę ryżową, wsypać posiekane orzechy pecan i zalać ciepłym mlekiem. Na wierzchu wyłożyć jagody i udekorować orzechami.